Iako je osiguranje od auto-odgovornosti zakonski obavezno, dešava se da određeni broj ljudi vozi bez ovog osiguranja. U nastavku dajemo najvažnije savete o tome kako da postupite ako ste učesnik u saobraćajnoj nezgodi koju je izazvao vozač neosiguranog motornog vozila.
Odgovornost vlasnika neosiguranog vozila
Vozači neosiguranog vozila rizikuju visoku kaznu, koja se izriče pojedincu ako on, kao vlasnik vozila, ne ugovori osiguranje i ako na vreme ne obnovi ovo osiguranje.
Međutim, šteta u saobraćajnoj nesreći, za koju je vlasnik neosiguranog vozila takođe finansijski odgovoran, može biti mnogo veća od propisane kazne. Šteta na samom vozilu može se kretati od nekoliko stotina do više desetina hiljada evra. Iznosi štete u slučaju telesnih povreda još su veći.
Kada dođe do nesreće, ima mnogo pitanja i dilema. Odgovori mogu biti nadohvat ruke ukoliko preuzmete besplatni Vodič za slučaj saobraćajne nezgode.
Prema navodima UOS, nešto ispod 2% motornih vozila sa srpskim registarskim oznakama učestvuje u saobraćaju bez polise osiguranja od auto-odgovornosti, a moralo bi da je ima. Više od 90 odsto neosiguranih vozila čine traktori u privatnom vlasništvu, ali i druge poljoprivredne mašine koje učestvuju i u javnom saobraćaju.
Zahtev za naknadu štete
Ako se zadesite u saobraćajnoj nesreći s vozačem neosiguranog vozila, savetujemo vam da pozovete policiju, pošto će biti neophodno da prilikom prijave štete dostavite policijski izveštaj.
Udruženje osiguravača Srbije ima poseban fond iz kojeg se rešavaju potraživanja koja uključuju neregistrovana ili neosigurana vozila. Garantni fond ima obavezu da isplati naknadu štete u istom obimu i prema istim uslovima kao da je na dan nastanka štete bio zaključen ugovor o osiguranju od auto-odgovornosti, dakle do iznosa kojim je zakonom ograničena obaveza osiguravajućih društava.
Zahtev za naknadu štete može se podneti i direktno Udruženju osiguravača Srbije ili poslednjem osiguravajućem društvu lica koje je izazvalo saobraćajnu nesreću, ako je informacija o tome dostupna.
Krivac za udes koji je vozio neosigurano vozilo, postaje regresni dužnik prema Garantnom fondu, što znači da će morati da vrati sav novac koji je Garantni fond isplatio oštećenom, zajedno s kamatama i pripadajućim troškovima. Proverite u našem testu Zašto nije pametno voziti neosigurano vozilo?
Savetujemo vam da s vinovnikom saobraćajne nezgode ne ugovarate isplatu u kešu, jer tada više neće biti moguće podneti zahtev za nadoknadu štete. U tim slučajevima biće opterećeno vaše kasko osiguranje, što zauzvrat utiče na bonus.
Izvor: Vse bo v redu.