Ne propustite!

Izbor najnovijih priča i saveta za bezbrižnu svakodnevicu.

Sve ce biti u Redu | Triglav.rs

Kućne popravke: Kako pronaći iskusnog majstora?

Ako niste vešti u kućnim majstorijama, onda bi barem trebalo da znate koga da pozovete.

„Najbolji trenutak za promenu radijatora je pet minuta pre nego što počne da curi“, savetuje iskusni majstor. Nažalost, čak i najbolji stručnjaci ne mogu da predvide  kada mogu nastati kvarovi u kući ili stanu. A kvarovi kada se dogode uvek, po pravilu, izazovu dodatne probleme.

Redovno održavanje može da spreči mnoge kvarove, ali ne sve.

Moderni stambeni objekti omogućavaju kvalitetan boravak samo ukoliko svi sistemi rade kako bi trebalo. Dokle god se ne pojavi problem, mi ni ne pretpostavljamo da do kvara može doći. Zato je potrebno da unapred razmišljamo o redovnom održavanju, budući da pojedine popravke zahtevaju dosta vremena.

Kada su u pitanju sistemi grejanja, najpogodnije vreme za redovni servis je odmah nakon grejne sezone. Radovi na redovnom održavanju krova trebalo bi da budu završeni pre početka jesenjih kiša, a održavanje prozora može da se uradi u bilo kojem periodu u toku godine. Vodovodne cevi nije potrebno održavati svake godine, a ukoliko postoji potreba za tim, najbolje bi bilo da se to uradi u letnjim mesecima. Tokom njihove eventualne popravke može se desiti da domaćinstvo ostane bez vode. Lakše je svakako ako se to desi leti, a ne zimi, jer možete ostati bez tople vode.

Šta možete da popravite sami, a kada je bolje da pozovete iskusnog majstora?

• Električne instalacije: Zamena sijalice je jednostavan posao i to svako može da uradi. Međutim, ukoliko je osigurač „iskočio“, često je potrebno uraditi više od same zamene. Najpre je potrebno da saznamo uzrok kvara, a za to je najsigurnije da pozovemo električara.

• Plinske\gasne instalacije: Otklanjanje nedostataka na instalacijama za gas je posao koji svakako treba prepustiti stručnjaku. Ukoliko osetite miris karakterističan za gas, odmah otvorite prozore, zatvorite glavni priključak, obavestite komšije o tome kao i distributera plina\gasa. Zabranjeno je paliti šibice, cigarete ili električne uređaje jer mala varnica može da izazove veliku eksploziju. Isto tako bi bilo dobro da isključite i električnu energiju.

• Vodovodni sistem: Ukoliko je začepljena česma ili odvod sudopere, taj problem možete i sami da rešiti. Ostale, zahtevnije poslove, kao što  je promena lavaboa ili popravka ventila koji ne funkcioniše, prepustite vodoinstalateru. Ukoliko dođe do izliva vode, odmah zatvorite glavni ventil za vodu. Ako je voda došla u kontakt sa električnim instalacijama, potrebno je da prekinete snabdevanje električnom energijom.

• Sistem grejanja: Intervencije na sistemima za grejanje mogu obavljati samo profesionalci. Ukoliko ventil na radijatorima nije čvrsto zatvoren, možda će biti potrebno da se isprazni ceo sistem grejanja ili da promenite određeni deo na sistemu, a u stambenim zgradama je to veoma složen posao.

Kada je brzina bitna

Neki kvarovi moraju da se reše odmah ili u što kraćem roku, kako bi se sprečio nastanak dalje štete, kao što je prokišnjavanje krova ili kvar na nekoj od instalacija. Često se ti kvarovi otklanjaju u dve faze. Prvo ide hitna popravka koju je potrebno odmah izvršiti, a nakon toga je neophodno obaviti temeljnu popravku. Bez obzira na to koliko ste vešti u kućnim majstorijama, ove stvari morate znati u svakom momentu:

  • gde se nalazi glavni ventil za vodu i kako da ga zatvorite,
  • gde se nalaze glavni prekidač i osigurač za struju i
  • gde se nalazi ventil za dovod plina\gasa.

U stambenim zgradama stanari obično ne znaju ili nemaju pristup pojedinim odvodima, zato su upravnik zgrade, ili ukoliko zgrada ima svog domara, prvi koje pozivate u hitnim slučajevima. Preporučujemo da imate zapisane kontakt brojeve ljudi koje pozivate u hitnim situacijama.

Kako pronaći iskusnog majstora?

Kvarovi, međutim, nisu toliko česti pa verovatno i nemate iskustva u pronalaženju iskusnog majstora koji treba da otkloni kvar. Gde možete potražiti proverenog majstora? Možda komšija, rođak ili prijatelj poznaju nekog, dok stanarima stambenih zgrada za popravke može da pomogne upravnik zgrade.

Paket osiguranja domaćinstva uključuje trošak hitnih intervencija u stanu sa asistencijom nakon ostvarenja osiguranog slučaja. Osiguravajuće društvo u jednoj godini osiguranja obezbjeđuje usluge za tri hitna slučaja. To su iznenadni i neočekivani događaji koji se dese u stanu i bez hitnog preduzimanja mera mogli bi da prouzrokuju dodatnu štetu.

Sa osiguranjem asistencije doma na raspolaganju su vam usluge:

  • vodoinstalaterskih radova na otklanjanju štete ili kvara,
  • stolarskih radova, u slučaju otklanjanja štete ili kvara na prozorima i vratima
  • bravarskih radova, radi omogućavanja pristupa osiguranika građevinskom objektu,
  • staklarskih radova, u slučaju postavljanja stakla ukoliko je spoljnje staklo polomljeno,
  • zidarskih i krovopokrivačkih radova, u slučaju potrebe sanacije oštećenja građevinskog objekta,
  • električarskih radova, u slučaju otklanjanja štete ili kvara na električnim instalacijama i kvara električnih uređaja za grejanje,
  • radova u vezi sa uređajima za grejanje, u slučaju otklanjanja štete ili kvara uređaja za grejanje u građevinskom objektu.

Ako se dogodi šteta, pružićemo vam pomoć i brzo i efikasno sprečiti nastanak veće. Dovoljno je da pozovete korisničkoi kontakt centar Triglav Osiguranja na 011/3305 150 (radnim danima od 8.30 do 16.30 časova) ili pošaljete poruku na e-mail: stete.imovina@triglav.rs. U slučaju potrebe za uslugom hitne intervencije pozovite EUROP ASSISTANCE na broj telefona +381 11 415 59 34 ili pošaljite poruku na e-mail: operationsr@europ-assistance.hu

Autor: Matjaž Valenčič

Nezavisni ekspert za energetiku i profesionalni menadžer u zavodu ZaEnSvet – konsultantski zavod čija je misija podizanje kvaliteta života u oblasti održive gradnje, energetskog sertifikovanja zgrada i okruženja.

Izvor: Vse bo v redu.

TEST BANNER

Ne propustite!

Izbor najnovijih priča i saveta za bezbrižnu svakodnevicu.

Prijava na newsletter