Za sve postoji prvi put, pa i za ugovaranje životnog osiguranja. Kako da se pripremimo za sastanak sa zastupnikom i budemo sigurni da neko koga prvi put vidimo može dobro da nas posavetuje, u skladu s našim potrebama.
Saznajte više o zastupniku i njegovim iskustvima.
Pouzdanost je vrlina koju osiguravajuće društvo mora da ima. Isto važi i za njegove zastupnike. Od pouzdanog zastupnika najpre očekujemo odgovarajuću prezentaciju, iz koje će biti potpuno jasno za koga radi. On može biti zaposlen u osiguravajućem društvu, možda u agenciji koja zastupa nekoliko različitih osiguravajućih društava ili može biti samostalni preduzetnik. Nije mu problem da kaže koliko dugo se bavi osiguranjem i od kada ima dozvolu za zastupanje. Njegovo radno iskustvo pokazuje njegov profesionalizam.
Obostrana iskrenost je ključ poverenja
Raznoliko iskustvo pomaže zastupniku da razume klijenta i njegove potrebe. Na primer, ako ima (ili je imao) malu decu, dobro razume kako žive mlade porodice. Naravno, ovde je važna i sposobnost empatije. Kod zastupnika koji vole da rade s ljudima, mi to jednostavno osećamo. Oni su ono što jesu: iskreni, bez ikakvog pretvaranja ili nametljivosti. I to je dobra osnova za zadobijanje poverenja klijenata. Poverenje je neophodno, jer ako klijent želi da dobije najbolji savet, mora iskreno da otkrije svoju situaciju. Ako od zastupnika sakrijemo bilo koju važnu informaciju (npr. naše zdravstveno stanje ili bavljenje rizičnim sportom), isplata dogovorene osigurane sume biće dovedena u pitanje ukoliko dođe do slučaja za koji je osiguranje ugovoreno.
Crveni alarm
Hajde da vidimo i drugu krajnost – koji signali ukazuju na beskrupuloznog zastupnika. Ako vas ne sluša ili ako insistira na sebi, ne uzimajući u obzir vaše potrebe i argumente, i pokušava na svaki način da vam proda „trenutni proizvod”, to nije dobar znak. Preterana ljubaznost ili izveštačenost takođe ne ulivaju poverenje. Pre nego što ugovorite novu polisu životnog osiguranja, proverite koja osiguranja već imate i da li su sve vaše potrebe njima pokrivene. Ako ustanovite da niste dovoljno osigurani, ugovaranje novog osiguranja ima smisla. Na primer, možete da imate samo jedno osiguranje koje vas zadovoljava. S druge strane, možete da imate više polisa, ali vrste i iznosi pokrića nisu dovoljni za vas. Nepromišljena odluka često dovodi do prevremenog prekida osiguranja i samim tim do nezadovoljstva.
Ako zastupnik primi telefonski poziv dok razgovara s vama, nemojte mu zameriti. Dobar zastupnik je uvek na raspolaganju svojim klijentima, posebno kada dođe do štete. U određenom trenutku dobro dođe njegov brz odgovor.
Izvor: Vse bo v redu.